Odata cu cresterea numarului de firme care desfasoara activitatea (sau o parte din aceasta) in mediul online, a aparut nevoia de informare a colaboratorilor (clienti, parteneri de afaceri) prin mijloace diferite si adaptate la cerintele fiecaruia. Newsletter-ele sunt o adaptare la aceasta cerinta, si chiar mai mult decat atat.
Prin newsletter se intelege acea informare pe mail in care o firma isi prezinta promotiile (saptamanale, lunare) sau ofertele speciale intr-un format atractiv, usor de navigat si vizualizat, cu trimitere directa (in cazul accesarii) pe site-ul de unde newsletter-ul a plecat.
Newsletter-ele sunt practic elemente grafice (poze, bannere, pliante), care incorporeaza cod “HTML”(structura de asamblare) si, de cele mai multe ori, au aspectul unei pagini web de sine statatoare, independenta de site-ul “origine” si vizeaza direct si personal persoana care doreste sa-l primeasca. Newsletter-ul este in stransa legatura cu rubrica “subcribe” (aboneaza-te) pentru ca adresele de mail inregistrare sunt cele catre care se va trimite newsletter-ul.
Etapele unui newsletter sunt:
- realizarea design-ului;
- etapa de adaugare legaturi spre site-ul dorit (link’s);
- crearea indexului html pentru acesta;
- urcarea pe site-ul pe care doriti sa fie vizibil
Avantajele unui newsletter:
- raport de vizualizare 95% (din feedback trafic)
- publicitate care nu este invaziva
- informare online fara sa fie spam pentru ca este cu acordul posesorului mail-ului
- reaminteste constant clientilor de firma dumneavoastra
- cresterea traficului pe site, implicit comenzi sau colaborari
- oferirea de premii si discounturi pentru fidelizarea fostilor colaboratori
- adauga un plus de siguranta si incredere firmei dumneavoastra